Leveregler frem for nytårsforsæt

2009 har været et lidt hårdt år for mig, hvor jeg bl.a. måtte erkende at hjælp fra en professionel nok var klogt til at få helet nogle af de ar og mønstre, jeg havde sammen igennem mit snart 40 årige liv.

Det har været et super forløb og en øjeåbner, der har brudt nogle mønstre, det kan jeg virkelig mærke, selv efter kun 5 besøg. Jeg kan kun ærgre mig over, at jeg ikke gjorde det for 15 år siden - men husker mig selv på familiens motto


det er altid for tidligt at bekymre sig, og for sent at ærgre sig.

Samtalerne hos kloge og hjertevarme Kirsten har givet mig en mere bevidst selvindsigt og jeg har inderligt lyst til at dyrke de postive sider af mit liv og nedtone / håndtere de mindre positive, i stedet for ignorere dem og få ondt i maven af dem.

Mange gode bøger bliver læst og jeg er kommet frem til, at jeg vil samle på leveregler som er gode for Dorte og få disse gjort til en nærværende del af mit liv, fremfor nytårsforsæt, der ofte glemmes og brydes inden 1. kvartal er gået.

Så leveregler, dem vil der løbende komme flere af!

Indtil nu har jeg fundet en der virker rigtig godt - 1

- dvs. 1 portion, 1 stykke (ha ha nok nærmere pose) slik, et stk kage, et glas vin, ja en måde ikke at undgå det lækre (og usunde), men at få det ned på et fornuftigt niveau.