Fra zapper i livet til nærværende i nuet

Fremover vil jeg øve mig i at blive mere nærværende.

Jeg ved, at det bliver en stor udfordring, men jo større den er, des vigtigere er det at gøre indsatsen.

Jeg har det svært med "bare at være" og min hjerne er konstant næsten på overarbejde, dette har en del uheldige sideeffekter - har jeg nu omsider indset.

SÅ nu vil jeg f.x. arbejde på:
  • Kun at lave en (okay måske to) ting ad gangen (altså ikke multi-zappe med såvel, pc, tv, leg med Thomas etc.)
  • Ikke at tænke på næste samtaleemne, men aktivt lytte til alt det interessante jeg får fortalt 
  • At nyde hvert eneste, af de dejlige kys min mand giver mig, i stedet for at tænke - åh, nu skal jeg også lige huske...  
  • At acceptere at nærvær tager tid, ikke spildtid i livet, men god tid 
  • - og ja, sådan kunne jeg blive ved

Problemet er erkendt og jeg kan derfor nu tage hul på indsatsen

Leveregel: Mere nærvær