Brev til mit yngre jeg

Har netop i dag købt denne bog: "Brev til mit ynge jeg" - facinerende tanke, tænk - hvis man kunne berolige, advare, belære, skælde ud, omfavne, trøste sig selv for mange af de ting, vi nu bliver udsat for i vores liv.

Bare ved at læse bogens indholdsfortegnelse blev jeg helt varm om hjertet, for hvor ville mange teenagere have gavn af den viden livet har givet os når vi bliver f.eks. 39..
  • Lev livet selv
  • Vennerne og kæresterne kommer
  • Du kan lære af det svære
  • Vis hvad du kan
  • Følg efter dit hjerte
  • Hold fast i ungdommens ideer
  • Styr din intuition
  • Sæt grænser
  • Opfør dig ordentligt
  • Du kan faktisk, hvad du vil
  • Du kan ikke klare alting selv
  • Det er okay at være bange
  • Sæt dine egne grænser
  • Red dig selv
  • Nyd at være anderledes
  • Vær en helt almindelig superhelt
  • Du behøver ikke elskes af alle
  • Forstå dig selv
  • Hold fast i din drøm
  • Følg din intiution
  • Stil spørgsmål - ved alt
  • Du bliver snart et med dit hylster
  • Det ender med en Morten (eller en Helge :-)
  • Du lærer af dine nederlag
  • Det er mest synd for dem, der driller
  • Du bestemmer selv, hvor gammel du er
  • Kun du kan hjælpe dig
  • Tidens tand bider ikke hårdt
  • Spil på dine egne strenge
  • Lykken er...
  • Husk dig selv og gle de andre
  • Spil dine kort med klogskab
  • Kroppen er din bedste veninde
  • Beslut dig for at være glad
  • Livet kræver mod
  • Der sker dig ikke noget
  • Giv slip på glansbilledet
  • Husk solcreme og fordybelse
  • Elsk dig selv, så følger resten med
  • Hver alder har sin skønhed
  • Du kan sagtens
  • Du fortryder ikke noget
wauv der er meget visdom i de titler, glæder mig til at nyde bogen og kende kvinderne lidt bedre, det jeg har læst virker hudløst ærligt, måske fordi det er skrevet til "en god veninde" - ens yngre jeg.